Selfoss - Reisverslag uit Selfoss, IJsland van LauraenMarieke - WaarBenJij.nu Selfoss - Reisverslag uit Selfoss, IJsland van LauraenMarieke - WaarBenJij.nu

Selfoss

Door: Marieke en Laura

17 Januari 2019 | IJsland, Selfoss

Eindelijk, eindelijk is er dan na 2 jaar voet op Ijslandse bodem gezet!
En wat is de eerste indruk goed, koud, wit en bijzonder!

Vanmorgen vroeg opgestaan. Elkaar even appen of echt alles mee is, of we er klaar voor zijn....
Om 7.40 uur iedereen gedag gezegd en met taxichauffeur Roy (bedankt nog Roy) op naar het station.
Na een prima treinrit bepakt en bezakt op Schiphol.
Online inchecken en dan nog even de koffers op de band.
Tegenwoordig gaat alles automatisch, dus het was even uitzoeken hoe dat moest.
Daar waar we voorheen nog wel eens mazzel konden hebben met een vriendelijke grond-stewardes, die niet zo nauw keek naar de kilo's van je koffer, dacht dit ding er iets anders over.
40 kilo voor 2 koffers dames.... dat betekent dus geen 45 kilo! Iedereen die kan rekenen, weet dat dit bij elkaar 5 kilo teveel is....
Laura haar koffer was al onderweg naar het vliegtuig, dus uit mijn koffer moest nog 5 kilo gehaald worden....
Snowboots, wandelschoenen en fototoestel werden her en der in de handbagage verdeeld. En ook toen mocht mijn koffer mee richting Ijsland.
Alles verliep zonder problemen.
Een prima vlucht, geen vertraging en om 14.00 uur plaatselijke tijd in het witte Ijsland aangekomen.
Nog voordat ik bij de band een karretje kon pakken voor de koffers, had Laura de koffers al van de band.
Nee ik was niet traag, nee de karretjes stonden niet ver weg, maar de koffers waren er gewoon erg snel.
Op naar het loket van Eurocar om daar onze vierwielige-vriend Jimny te ontmoeten. Ploeterend door de sneeuw stond even verderop de Suzuki klaar.
Wat een top auto! Een typisch "vrouwen-terrein-wagen-tje"

De tom-tom van Laura deed haar werk (met een ietwat zwoele stem) en bracht ons naar Selfoss.
Ondertussen genoten we van de kou buiten, warme billen binnen (stoelverwarming), de sneeuw en de mooie omgeving!
Om 16.30 uur kwamen we in de buurt van onze "homestay R14"
Maar wat zou nou toch het huisnummer zijn?
Na enige tijd rijden, kregen we het grandioze idee dat wellicht de R14 het huisnummer was.
Verdomd! Al snel deed een vriendelijke, doch ietwat minder charmante dame de deur open. Schoenen uit en we werden naar onze kamer gebracht.
Een warme bak thee, kijken wat we morgen gaan doen en dan even wat eten.
Na een korte wandeling door de sneeuw kwamen we uit bij 'surf en turf'. Een steakhouse waar we heerlijk hebben gegeten.
De prijzen liggen wel wat vreemd verdeeld. Een kopje van 3 slokken lauwe thee is €0.07 goedkoper dan een halve liter cola.
We blijven Hollanders hè!

Nog een boodschappen doen en nu aan een welverdiend biertje en wijntje.
Ondertussen pakken we de cadeautjes uit die we hebben meegekregen voor onze reis.

Dag 1 zit er bijna op en was zeer geslaagd!
Morgen optijd uit bed en gaan we naar 'the golden circle'

• 18 Januari 2019 - 05:33

Lida:

Heel veel plezier meiden. Leuk om jullie zo te kunnen volgen.

• 18 Januari 2019 - 15:28

Ria: